Notícia, notícia! Protesta contra el règim iranià!

Cada setmana, llegim i treballem una notícia sobre qualsevol assumpte que hagi succeït a nivell local o internacional. Des de fa unes setmanes, 1rB s’ha estat informant per parelles sobre certs aspectes de la cultura islàmica arran d’una notícia que no ens ha deixat indiferents, i és que a l’Iran moltíssimes dones (i molts homes) s’han revoltat contra el règim del país.

Aquesta protesta va esclatar arran de la mort d’una jove de 22 anys, detinguda per portar malament el vel. Per aquest darrer motiu i molts altres més, a l’Iran s’està veient el vel com un símbol de repressió i desigualtat contra les dones més que no una protecció de les temptacions i agressions dels homes.

Aleshores, l’alumnat de 1r de la ESO, s’ha estat informant sobre els diferents tipus de vels islàmics que hi ha i sobre el significat de conceptes tals com Xaria, vel islàmic, teocràcia i policia de la moral.

De totes les presentacions que han fet les parelles davant la classe sobre els resultats de la cerca d’informació, la que ha convençut més és la que han fet la Noa Roca Rubinat i la Júlia Martorell Giménez.

Però el millor de tot ha estat quan, després de treballar-hi tant, un alumne s’ha adonat que aquest règim s’assembla molt a una dictadura.

L’alumnat de 1rB demana que les dictadures al món desapareguin per complet. Totes i tots hem de treballar-hi plegats i plegades per aconseguir-ho.

Aquí podreu veure la presentació de 1r B per treballar aquesta notícia!