Les mates i la codificació secreta

Aquest és el tercer any que el departament de matemàtiques convida l’Oscar Font perquè ens faci un tastet de la importància que ha tingut i està tenint la criptografia en la història humana. Efectivament, els passats 22 i 29 de març va venir al centre i un dels dos dies va estar treballant el tema de l’espionatge amb l’alumnat de 4t, amb qui va impartir un taller, i l’altre dia, el tema de la criptografia amb l’alumnat de 1r, amb qui va fer una xerrada i un taller.

Les matemàtiques son una matèria instrumental i gràcies a aquestes la criptografia s’ha pogut desenvolupar i evolucionar; lògica, combinatòria i moltes altres bases matemàtiques en son les claus.

Per altra banda, aquest any l’Oscar ens ha introduït en el tema del pensament lateral, d’aquesta manera l’alumnat ha pogut entendre més el sentit de la inclusió en quant als diferents tipus d’aprenentatges i de creativitats.