L’alumnat de 3r d’ESO visita virtualment les instal·lacions de Televisió de Catalunya

Des de fa uns anys, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals organitza visites guiades a les instal·lacions de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio. Enguany les circumstàncies han fet que la visita fos virtual i, a més, s’ha hagut de prescindir de la visita a Catalunya Ràdio.

Així, en el context de la matèria de Llengua i creació, l’alumnat de 3r d’ESO ha tingut l’oportunitat de visitar virtualment els estudis de Sant Joan Despí. El recorregut, gravat amb la tecnologia immersiva 360 graus, ens ha permès conèixer de primera mà els espais i el funcionament del nostre mitjà públic. Hem passejat pel Centre de Producció d’Audiovisuals (CPA) i pel Centre d’Emissió d’Informatius (CEI). A més, hem obtingut informació sobre els cinc canals que conformen TVC: TV3, el 33, el K3, TVC Internacional i el 3/24.

A l’edifici del CPA és on es fan els programes d’entreteniment, de nous formats, les telenovel·les, el “Club Super3”, el “3xl.net” i “La Marató”. Espais com “Malalts de tele”, “Àngel Casas Show”, “Tres pics i repicó” o “Filiprim” van sortir d’aquí. La visita al CPA també permet conèixer com es fan un programa i una telenovel·la.

Tots els programes informatius de Televisió de Catalunya surten del CEI, el Centre d’Emissió d’Informatius. Les diferents edicions dels telenotícies, els informatius no diaris, el temps, els esports i documentació comparteixen espai físic en aquest edifici. La visita virtual permet conèixer a fons els TN, el programa informatiu estrella de la casa. Pel CEI també podem saber més coses de la informació metereològica, i dels homes i dones del temps, així com de com es fa l’emissió.

A més d’endinsar-nos dins els espais més emblemàtics i els programes més coneguts, la visita també ens ha permès aprofundir en el vocabulari audiovisual més específic i propi del mitjà. En definitiva, un viatge molt interessant i enriquidor que ens ha mostrat de ben a prop tot l’entrellat de TVC. Un luxe!

En finalitzar la visita, hem participat al Kahoot preparat per la CCMA, que ha consistit en respondre de manera conjunta un ampli qüestionari de preguntes relacionades amb la visita. La nostra participació, tant amb una classe com amb l’altre, ens ha permès sumar una puntuació que ens ha situat a les cinc primeres posicions del rànquing global, fins al moment. I és que són molts els centres de Catalunya que s’han apuntat a l’activitat.