EL MUSEU DE MATES VE A L’INSTI

Els passats 24, 25 i 26 d’abril ens va venir a visitar el Museu de Matemàtiques de Catalunya, el mmaca. Fins ara normalment havia estat l’alumnat de 1r qui, en un dia d’excursió, anava a Cornellà de Llobregat de visita al museu però aquest any, aquest viatge, s’ha fet a la inversa.

El dia 24 d’abril, l’alumnat va fer el taller de “Les Cúpules de Leonardo” en el que es van veure obligats a fer un gran treball d’equip per aconseguir aixecar una cúpula, d’uns 5 m de diàmetre i 1 m d’altura, amb peces de fusta que només s’encavalquen i posant en pràctica diferents patrons, s’hi van poder posar a dins i van poder comprovar que si una peça es solta totes les altres també ho fan en cadena. Per altra banda, també van rebre les “Visites portàtils” del museu que van consistir en una sèrie de reptes matemàtics que s’havien de resoldre manipulativament i que els va servir per fer-se una idea de com és el museu per dins i de com es poden practicar diferents conceptes matemàtics (de geometria, de lògica…) manipulativament en un treball, aquesta vegada, més individual.

El dia 25 d’abril, li va tocar el torn a l’alumnat de 2n qui va fer 2 tallers, “El Tàngram, un joc i molt més!” en el que el van haver de construir i amb el que van explorar formes, geometria, combinatòria, proporcionalitat… i el taller “Fes màgia amb les mates” en el que es van presentar un parell de jocs de màgia i que es van relacionar amb les mates (aritmètica, àlgebra, geometria, resolució de problemes…). Aquí l’alumnat també va treballar en grup.

El dia 26 d’abril, l’alumnat de 3r va treballar la probabilitat en el taller “Probablement t’equivoquis” en el que amb el treball en parelles, van poder comprovar com la intuïció no sempre és tan fiable i que amb l’experimentació i la presa de dades es constata que la realitat és diferent del que sembla.