CREATIVITAT MATEMÀTICA

L’alumnat de 1r i 2n de la ESO ha participat al 23è Concurs de Fotografia Matemàtica de l’ABEAM. Aquest és un concurs que s’obra a tots els centres de primària i secundària de Catalunya i son molts els que hi participen.

Durant la setmana prèvia a Sant Jordi, es van exposar totes les fotos al passadís del centre i el dia que es va celebrar Sant Jordi es van premiar les dos millors fotos de 1r i de 2n a nivell d’institut. Veritablement, va ser difícil escollir les fotos perquè n’hi havia moltes que estaven molt bé.

La millor foto de 1r va ser “La Flor Oposada” de Mame Diarra Diop de 1r C i la millor foto de 2n va ser “Bussejant entre comptables i incomptables” d’Idaira Molina Segura de 2n C.

Posteriorment, d’aquestes dues fotos es va triar la que es presentaria al concurs de l’ABEAM, doncs, només es pot enviar una foto per centre. La foto escollida va ser “Bussejant entre comptables i incomptables”.

La setmana passada se’ns va informar que havia estat escollida entre les 7 millors fotos del nivell12 (que inclou els cursos 1r i 2n de la ESO) i ens van convidar a assistir a l’entrega de premis que va tenir lloc a l’auditori del CosmoCaixa el 24 de maig.

Finalment, la Idaira Molina de 2n C va obtenir un accèssit i nosaltres li donem la més gran enhorabona per aconseguir aquesta fita tan important.

Els organitzadors de l’acte, ens van amenitzar amb tot de preguntes matemàtiques que es relacionaven amb les fotos finalistes del concurs. “Bussejant entre comptables i incomptables” els va evocar a Arquímedes del s. III abans de Crist que es va qüestionar quants grans de sorra hi havia al planeta terra… Vosaltres què creieu? La totalitat dels grans de sorra del planeta és comptable o bé incomptable?