Concurs Prova Cangur 2023: Com anem de lògica matemàtica?

El passat 16 de març, l’alumnat va participar a la prova cangur 2023, la 28a. L’alumnat de 1r i 2n ho va fer obligatòriament i el de 3r i 4rt ho va fer voluntàriament.

Tal i com es va explicar el curs passat, aquesta prova l’organitza cada any La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM). Recordem que és una prova internacional que la promou l’associació internacional Le  Kangourou sans frontières. En 1 hora i 15 minuts s’emplaça l’alumnat, individualment, a resoldre 30 problemes de dificultat creixent i amb els que es posa a prova el seu raonament lògic i matemàtic.

L’objectiu de la prova és promoure la cultura matemàtica bàsica per tots els mitjans i, en particular, per l’organització d’un joc-concurs anual que se celebrarà el mateix dia en tots els països participants; l’objectiu d’aquesta activitat és estimular i motivar la gran majoria d’alumnes… Aquest dia sempre coincideix amb el 3r dijous del mes de març i és un dia proper al dia internacional del número pi (molt valorat entre els matemàtics i les matemàtiques).

S’espera tenir els resultats al voltant del dia de Sant Jordi i, mentrestant, es desitja molta sort en les puntuacions a les i els participants!

El departament de matemàtiques aprofita l’avinentesa per agrair el suport del professorat i de la Lluïsa en l’organització de la prova!