Un nou projecte Erasmus+ per al nostre Institut: “DiscriminACTion for a better IntegrARTion”

El nostre centre participarà en els propers dos cursos en el projecte “DiscriminACTion for a better IntegrARTion”, un projecte que pretén combatre tot tipus de discriminacions que es donen en la nostra societat, i fer-ho per mitjà de actuacions artístiques.

“ActArt” és el nostre segon projecte Erasmus+ simultani aquest curs, en aquest cas coordinat per un centre francès de Ribeauvillé, on també participen centres de Lituània i Itàlia. Hi participarà l’alumnat que aquest any cursa 2n ESO. Aquest n’és el póster de presentació:

Com es resumeix en el póster, les produccions artístiques, ja siguin literàries, gràfiques, dramàtiques, musicals o en suport digital, estaran relacionades amb el combat de les discriminacions. Es fomentarà la creativitat del nostre alumnat. La llengua vehicular serà l’anglès, que utilitzarem en les nostres produccions, debats, tallers, etc.

Durant el projecte farem atenció a les dates que recorden aspectes importants de la convivència: pels drets de les dones, migrants, discapacitats, sense sostre, joves afectats pel bullying… Igualment, contactarem amb associacions que treballen per millorar la integració.

En les trobades en els centres participants, on hi viatjarà una representació del nostre alumnat de 2n ESO, es tractaran temes relacionats amb el projecte: a febrer-març ens visiten els socis internacionals i farem activitats contra la discriminació de gènere. A la visita a Lituània es tracta de la discriminació per discapacitat, la trobada a Itàlia tractarà sobre el Bullying, i a França tractarem la discriminació per causes econòmiques.

Pensem que és un projecte que tracta qüestions molt importants pel futur de la nostra societat, i que voldrem compartir amb tot el nostre entorn.

Us convidem a participar-hi amb les vostres idees!