Trobada Erasmus+ a Institut Joan Solà (Projecte contra la discriminació)

Entre el 24 de febrer i l’1 de març hem gaudit a l’Institut Joan Solà de la visita i la convivència amb alumnes i professorat d’instituts de Vilnius (Lituània), de Torre del Greco (Itàlia) i de Ribeauvillé (França).

La trobada és la primera mobilitat del projecte Erasmus+ KA229 “DiscriminACTion for a better IntegrARTion” (ActArt), que pretén fer una tasca de reflexió i crítica de tot tipus de discriminació, mitjançant l’Art. El projecte està coordinat des de l’institut FPR Sainte Marie de Ribeauvillé (França). La trobada a l’Institut Joan Solà ha tingut com a tema central la discriminació envers les dones, amb tota una sèrie d’accions artístiques per combatre-la: taller de memes feministes (de l’Associació Lika), taller de creació musical i percussió corporal, taller de gravat, creació de còmics, taller de teatre (de l’Aula Municipal de Teatre de Lleida), taller de tasques domèstiques, Igualment, vam compartir amb els nostres visitants visites i informació sobre el nostre patrimoni cultural.

Volem agrair molt especialment al professorat de l’institut que va participar en la preparació i posada en pràctica de les activitats de la trobada: Del departament artístic, Anna Pérez, Antoni Cabiscol, Mercè Vidal i Oriol Capdevila, del departament de català Esperança Solans i Gemma Torrent, tot el departament de llengües estrangeres, i a tothom que va ajudar a acollir millor als nostres visitants.

Un total de 18 alumnes van estar allotjats amb les famílies dels seus 18 “partners”. La convivència va ser excel·lent i l’actitud d’alumnes i professorat sempre va ser molt positiva. Els centres estrangers van col·laborar en la bona realització de les activitats realitzades i van agrair la nostra tasca com a escola acollidora de la trobada.

Finalment, el nostre més sincer agraïment a l’esforç de les famílies acollidores d’alumnes estrangers, que han estat la base per assolir l’èxit de la nostra trobada.

Aquí hi podeu trobar imatges de les diferents accions de la trobada, ordenades perquè són moltes: