Treballem la gestió de les emocions

Aquest inici de curs hem organitzat algunes ACTIVITATS DE TUTORIA POST-CONFINAMENT per poder atendre les necessitats emocionals del nostre alumnat i amb la intenció de fer un retrobament post-confinament. Hem volgut dedicar i oferir un temps i un espai per re situar-nos en “la nova normalitat”.

Els objectius plantejats han estat:

– COMUNICAR: Crear espais per parlar del procés personal i col·lectiu viscut arrel de la pandèmia per poder posar en comú, compartir, concretar fets…

-COMPARTIR: Fer visible de forma lúdica i creativa el procés viscut . Fet que es manifesta en les activitats fetes durant el confinament  i que han actuat com a factors de protecció.

-TRANQUIL.LITZAR: Oferir un missatge de seguretat i motivació. Volem que l’institut sigui un espai segur on tots junts  farem el possible, per sentir-nos bé i protegits.

Com ho hem fet:

-En primer lloc, unes sessions de tutoria per recollir com ens sentim i què pensem vers  la situació actual. Podent aprofundir en les situacions personals viscudes i detectar casos que necessitin suport més individualitzat. A més a més, un taller on poder manifestar i exterioritzar els factors de protecció que ens han ajudat en tot aquest procés.

TUTORIA:  Com em sento?  Eix cronològic del Covid-19. Parlem del benestar.

CÀPSULA 1: Què sento? Què Necessito?

CÀPSULA 2:El meu paisatge emocional.

TALLER 1: El pot de les vitamines. 2. El mapa emocional 3. El cordill de la Resiliència

Aquestes activitats s’emmarquen dins del treball de les competències de l’àmbit personal i social.

Què n’opina el nostre alumnat:

En general en fem una valoració molt positiva i seguidament recollim algunes aportacions de l’alumnat a la pregunta

Què és el que més t’ha agradat? O el que més t’ha sorprès de la sessió d’avui?

  • “M’ha agradat veure que a l’institut es preocupen per nosaltres. Pensava que només es fixaven en la part acadèmica”

  • “M’ha agradat adonar-me que sóc més forta del que em pensava. He madurat”

  • “M’ha agradat donar-me compte que sempre hi ha una part positiva de les coses”

  • “M’ha sorprès la música”

  • “M’ha sorprès la manera de fer la classe”

  • “Hauríem de fer més classes així perquè són molt importants per anar per la vida”

  • “No m’ha agradat penjar el cordill perquè els altres no han de saber res de mi”

  • “No m’ha agradat recordar moments difícils de la meva vida”

  • “M’ha agradat el mapa emocional perquè m’ha ajudat a relacionar el que he sentit amb les imatges de les emocions”

  •  M’ha agradat conèixer el significat de  la paraula resiliència”

  • ” M’ha agradat  reflexionar en coses meves i adonar-me que  me n’he sortit “

  • ” M’ha agradat veure que davant una mateixa situació tots podem sentir coses diferents”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>