Treballem amb els additius alimentaris al laboratori

L’alumnat de les matèries Reptes Científics, de 1r i 2n de Batxillerat, i de Química de 2n, han participat aquesta setmana en un taller impartit per les professionals de l’Escola Agrària del Pallars. Tots ells han pogut conèixer les funcions dels additius i la codificació d’aquests als productes alimentaris.

Taller d'additius alimentaris a batxillerat.

La part pràctica ha consistit en la realització d’esferificacions amb mermelada de préssec. Per fer-ho, han agafat alginat de sodi, que ha reaccionat amb clorur càlcic. Mitjançant una xeringa els joves han anat fent boletes i les han tret cada tres segons. Posteriorment també han fet altres esferificacions amb iogurt i han elaborat llaminadures amb suc de poma.

Taller d'additius alimentaris a batxillerat.

Ha estat un matí molt interessant!