Treballant el Teorema de Pitàgores a 3r d’ESO

Durant la darrera setmana els alumnes de 3r d’ESO han estat treballant el Teorema de Pitàgores. Per tal de demostrar i aprendre aquest teorema han dissenyat quadrats disposats de manera que un surt de la hipotenusa i els altres dos surten dels catets, fent així que la suma de la superfície (o del material que hi cap) en els dos quadrats corresponents als catets és igual a la superfície (o el material que hi cap) al quadrat gran que surt de la hipotenusa.

Els dissenys estan exposats al hall de l’institut. Aquí en teniu les imatges.

Alguns alumnes han preferit demostrar aquest Teorema fent ús de les seves competències digitals i han creat vídeos molt explicatius. Aquests vídeos els podeu visualitzar aquí.