Sortida de 2n ESO a Almatret (projecte ALMIA) per entendre millor les energies

Els dies 25 i 26 de maig, l’alumnat de 2n ESO ha pogut participar en l’activitat organitzada pel projecte Almia Energy  a Almatret. Per una banda, hem pogut fer una visita per la població, coneixent trets de la seva història i de la seva geografia i paisatge, i també participar en la visita a les instal·lacions de producció d’energia i la participació en tallers sobre la producció i l’estalvi d’energia. Responsables de l’Ajuntament, professorat i alumnes de la UdL ens van atendre durant les activitats.

Va ser una sortida molt útil des del punt de vista docent, ja que a 2n ESO es treballa especialment la producció i consum d’energia, així com la responsabilitat en el seu ús, i vam tenir l’ocasió de conèixer un entorn i paisatges del Segrià que molts alumnes no havíem visitat encara.

Volem agrair especialment a l’Ajuntament d’Almatret la gestió i subvenció d’aquesta sortida, que ha estat gratuïta per al nostre alumnat.

El projecte Almia segueix unes línees de treball específiques cercant l’objectiu de revaloritzar el patrimoni d’Almatret i esdevenir un referent en relació a l’ús d’energies renovables, Almia cerca convertir Almatret en el primer  municipi de l’Estat en ser sostenible energèticament. Així doncs, aquesta proposta és fruit del treball i la participació de l’Ajuntament d’Almatret amb el grup de recerca GREiA de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, i El grup de recerca EDO-UdL que serà el responsable de la part educativa del projecte. Juntament amb tècnics de l’ajuntament d’Almatret, treballa amb un consell de docents en el disseny d’activitats didàctiques per Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària que ajudaran a la conscienciació del jovent envers temes energètics i la sostenibilitat del territori.

Podeu veure imatges d’aquest matí tan energètic!