Reflexionem sobre privilegis i processos migratoris

L’alumnat de 4t d’ESO ha participat aquesta setmana en el taller “Història de vida de l’Ousmane”, a través del qual ha pogut reflexionar sobre els processos migratoris i empatitzar amb les diferents situacions que es poden viure socialment. Els nois i noies han pres part en un joc de rol ficant-se a la pell de les persones que pateixen més discriminacions a causa de les desigualtats.

Taller Històries de vida"

Al llarg de la sessió també han visualitzat un relat, en format audiovisual, d’una història de vida real. El protagonista és un jove del Senegal que va emprendre el seu viatge migratori sent menor d’edat des del seu país d’origen a Catalunya. Al llarg del vídeo l’alumnat ha pogut conèixer altres realitats, acompanyant al jove Ousmane en la seva experiència.

El taller, impartit per Segrià Dinàmic, ha estat una dinàmica de grup molt profitosa per a tots!