Projecte Redefinir l’adolescència

Redefinir a l’adolescència” és un projecte dut a terme per Mars, consultoria de gènere i subvencionat per l’ICD.

L’objectiu general és fomentar la creació d´ estratègies pròpies des dels mateixos grups de joves per a la prevenció i erradicació de la violència masclista.

Per tal d’aconseguir l’objectiu proposat, dividim el projecte el dues fases:

A la primera fase, aplicable al primer trimestre del curs 2020-2021, s’han treballat dues qüestions que cal clarificar per aconseguir els objectius del nostre projecte: La definició d’estereotips de gènere i la definició de les violències de gènere. Analitzar-les, amb pensament crític, per a poder-les identificar i establir la relació existent entre ambdues.

Aquest projecte, que va dirigit a l’alumnat de segon i tercer d’ESO, ha estat dividit en quatre sessions amb el següent contingut:

1ª Sessió: Creació d’un espai segur. Valorar la informació que sobre estereotips i violència masclista té l’alumnat de cada grup a través d’una enquesta binària.

2ª Sessió: Estereotips en la joventut. Què són. D’on venen. Quins veuen al seu entorn.

3ª Sessió: Violències masclistes. Quines reconeixen i quines no reconeixen com a tals.

4ª Sessió: Desenvolupament del pensament crític en la relació existent entre els estereotips de gènere i les violències masclistes. Generar debat. Elaboració d’un DAFO.