Presentem els projectes per millorar el nostre municipi

Aquesta setmana els alumnes de 2n d’ESO del nostre centre van exposar uns projectes per millorar el seu poble davant dels respectius alcaldes. Els alumnes de Torrefarrera ho van fer al local social de l’Ajuntament i els de Rosselló, al nostre centre.

Aquesta activitat es realitza cada any dins del projecte Espavil@, que es treballa cada curs a les aules de 2n d’ESO. En aquesta ocasió hi va haver propostes molt atractives, algunes de les quals us detallem a continuació:

• Millorar els equipaments i zones verdes. Aquest projecte es va centrar en proposar la creació de zones verdes aprofitant alguns dels descampats que hi ha al municipi.
  • Soterrar contenidors municipals. D’aquesta manera els alumnes pretenen solucionar la problemàtica de la brossa que es deixa fora de lloc.
  • Renovació del espais esportius. Aquesta proposta es va centrar en crear noves zones esportives i millorar-ne d’altres.
  • Més horts municipals. Aquest projecte estava encaminat a proposar l’ampliació de terreny per fer horts municipals. L’ajuntament va dir que era molt bona proposta, però que calia valorar molt bé la utilització, el manteniment, el sistema de reg i les responsabilitats en les adjudicacions dels terrenys.

No sabem si els governs municipals adoptaran o no d’alguna manera aquestes peticions, però el que sí que podem dir és que els nostres alumnes s’involucren en el dia a dia del seu municipi i ja des de ben joves, intenten millorar-lo. Enhorabona doncs, futurs ciutadans amb empenta!

En teniu algunes imatges aquí!

Presentació del projecte Espavila a 2n d'ESO.