L’institut Joan Solà apadrina l’alzinar de Torrefarrera

Avui 24 de febrer, delegades i delegats ambientals d’ESO i Batxillerat de l’Institut Joan Solà han participat en activitats educatives a l’espai natural de l’Alzinar de Torrefarrera i han fet un reconeixement de l’estat de l’espai, tot recollint deixalles que han anat trobant. Aquesta actuació s’inscriu en el projecte d’Innovació Educativa “Apadrinem l’Alzinar”, que l’Institut Joan Solà emprèn aquest curs en coordinació amb l’Ajuntament de Torrefarrera i l’Escola La Creu. L’Alzinar és un bosc d’alzines amb flora arbustiva i herbàcia característica del clima semiàrid.

En aquesta activitat, que podem considerar la presentació oficial in situ del nostre projecte, ha vingut l’unitat mòbil de TV3 per entrevistar i filmar un resum de la nostra actuació (amb la nostra ex-alumna Laia Berenguer formant part de l’equip de periodistes!), i hem tingut la presència de representants de l’Ajuntament i del Centre de Recursos Pedagògics, que han valorat positivament les accions sobre l’espai natural, i remarcat la fragilitat de l’espai i la conveniència de respectar-lo i mantenir-lo.

Durant el present curs i els propers, desenvoluparem accions per donar a conèixer el valor d’aquest espai natural i contribuir a la seva adequada conservació.

En l’activitat també hem recollit i classificat 22,5 kg de residus diversos, que els operaris de l’Ajuntament de Torrefarrera han portat a la deixalleria.

L’alumnat de Cultura Audiovisual de 1r Batxillerat ha participat en l’activitat per obtenir un bon testimoni gràfic i creatiu de la nostra activitat.

En podeu veure força imatges!