IV Marxa solidària i sostenible. “Kilòmetres de solidaritat. Save the Children”

Ja tenim aquí la IV Marxa solidària i sostenible. Kilòmetres de solidaritat que, com cada any, tenim previst dur a terme dins de l’horari lectiu i que ens permetrà gaudir d’una jornada lúdica alhora formativa en valors i habilitats socials.

La Marxa és un dels projectes d’aprenentatge i servei que l’alumnat de 3r d’ESO del nostre institut, juntament amb el Comitè ambiental i la coordinació de Projectes APS, estan organitzant pel proper divendres 26 de març.

Un dels objectius de la marxa és el de sensibilitzar-nos amb una realitat que ens està afectant globalment com és el canvi climàtic produït com a conseqüència de l’activitat humana però davant la qual sabem que tots i totes podem fer-hi alguna cosa. Per aquest motiu, mentre es desenvolupa la jornada es realitzaran activitats envers aquesta temàtica i una d’aquestes activitats és la pràctica de plogging  consistent en combinar l’exercici físic amb la recollida de les deixalles que ens trobem en el recorregut amb la intenció de deixar els espais millor que els hem trobat, i també conscienciar de la necessitat de preservar el nostre entorn.

A banda d’això, també volem contribuir amb l’ONG Save The Children fent una recollida de donatius econòmics que s’enviaran a l’associació per tal de col·laborar en el finançament dels projectes que aquesta desenvolupa perquè considerem que es tracta d’una organització que sempre s’ha mobilitzat envers els joves amb tota mena de projectes solidaris i sostenibles. En aquest sentit volem obrir la possibilitat a l’alumnat i professorat de l’Institut Joan Solà que ho cregui convenient de fer la seva aportació simbòlica amb un donatiu voluntari mínim de 2€ abans del dia 25 de març i que s’encarregaran de recollir convenientment els mateixos alumnes organitzadors de l’aprenentatge i servei de 3r d’ESO, durant les hores dels patis.

Així mateix, dir-vos que la marxa és gratuïta gràcies a la col·laboració de Supermercats Supsa (PlusFresc) que s’adhereixen a  la causa fent donació d’avituallament per als participants consistent en un sucs ecològics de diferents gustos, i la Cooperativa Frutícola de Torrefarrera i Agrufruto que faran la seva aportació amb el donatiu de fruites diverses per repartir-les en els diferents punts d’avituallament.

Paral·lelament, enguany hem convocat el concurs Inspira’t amb la Marxa al qual animen tot l’alumnat a participar-hi. Trobareu les bases en el següent enllaç.

Per saber-ne més, podeu visitar el web de la Marxa.