Conversa amb la Carla Font, a propòsit del documental “El sostre groc”

Després que el passat divendres 16 de desembre l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat van assistir al visionat del documental de la cineasta catalana Isabel Coixet, avui, dia 19 de desembre s’ha fet un col·loqui amb l’exalumna de l’Institut Joan Solà i actriu Carla Font.

El debat ha estat conduït per les professores Teresa Serés (Llengua catalana i Comunicació audiovisual) i Natàlia Costafreda (Clàssiques); a més, hi han participat fent preguntes una representació de l’alumnat d’aquests cursos.

“El sostre groc” és un documental que estrenat el passat cap de setmana a les sales de Catalunya, el qual tracta sobre un cas d’abusos sexuals per part d’un professor de l’Aula Municipal de teatre de Lleida. Carla Font va ser alumna d’ aquest centre i va formar part de la Companyia La Inestable, dirigida per l’abusador que queda assenyalat en el film.

L’esmentada conversa s’ha dividit en 4 eixos temàtics, així, s’ha parlat de l’experiència de la Carla dins el documental com a testimoni dels fets, també s’ha valorat el documental des del punt de vista tècnic i finalment s’ha fet referència a l’impacte que està provocant en el públic i també en la nostra societat en general.

Podem concloure amb la idea expressada per la Carla que el més important de tot és que el documental ha servit per tornar a obrir el cas ja prescrit i també per interpel·lar-nos i ajudar-nos a identificar l’abús en l’àmbit que sigui.

ORGANITZA: DEPARTAMENT DE LLENGUA CATALANA