Coneixem la màgia de la ràdio en directe

La ràdio fa molts anys que és present en la nostra societat però avui en dia és molt poc coneguda per la gent jove. Per aquest motiu, l’institut ha posat en el punt de mira aquest històric mitjà de comunicació i l’ha fet protagonista d’un projecte dirigit a l’alumnat de 3r d’ESO. L’objectiu és, per una banda, apropar aquest mitjà a l’alumnat per i per l’altra, format futurs consumidors de ràdio.

Avui, Dia Mundial de la Ràdio, tot l’alumnat de 3r ha assistit a un programa radiofònic organitzat pel Col·legi de Periodistes de la demarcació de Lleida al pati de l’IEI. Convidats per l’emissora municipal EMUNfm, els joves han pogut viure l’emissió d’un programa de ràdio en directe amb entrevistes i actuacions, entre altres.

En podeu veure més imatges en aquest àlbum

Dia Mundial de la Ràdio a l'IEI.

A més, els alumnes del centre Núria Unió, Lukas Craviotto, Dídac Barbero, Pablo Abia i Marc Ribes han llegit el manifest que el passat 30 de gener, Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, van pronunciar altres alumnes al pati de l’institut. A més, durant el programa els oients també han pogut sentir a la responsable de la matèria de Projectes del centre, Antonieta Sànchez, i als estudiants Carla Mangues, Noa Valdivias i Adam Riyad, que han explicat com s’organitza aquesta matèria, què han après amb el projecte de la ràdio i si en un futur veuen factible ser consumidors habituals de podcast.

Dia Mundial de la Ràdio a l'IEI.

En aquest sentit cal recordar que durant aquestes setmanes a l’institut l’alumnat de 3r realitza uns tallers de podcast, llenguatge radiofònic i “fake news” dins el marc del projecte “Fem un programa de ràdio”. La conductora de l’especial d’avui, la periodista Pili García, de l’equip d’EMUNfm, és l’encarregada de dur a terme aquests tallers amb l’alumnat.