Com es tria la música de l’entrada a l’institut?

L’alumnat de l’optativa de música de 4t, som els encarregats de triar les músiques que sonen durant els timbres d’entrada, sortida i patis. Per fer-ho, seguim uns passos i unes normes ben establerts:

• Triem dues cançons, una en català i l’altra en qualsevol altre idioma. Una pel timbre de 1r i 2n d’ESO i l’altra pel de 3r i 4t.

• Les lletres no poden incloure paraules malsonants ni faltar el respecte a ningú.

• Han de ser animades per fer-nos venir ganes d’entrar a classe, que de vegades no és fàcil.

Busquem els aniversaris dels intèrprets o compositors de les músiques i posem la seva cançó durant els dies que coincideixen amb la seva celebració. Altres cançons, les triem simplement perquè ens agraden. També podem decidir les músiques per temàtiques. Tot això, sempre per votació entre tot l’alumnat de classe.

Quan ja tenim les dues músiques triades, cada alumne decideix quina de les dues cançons voldrà arreglar i la treballa amb l’Audacity, que és un editor de so. Triem els 2 minuts més representatius de la música, la tallem, arreglem el principi i el final i la baixem en mp3 i en wav. Aleshores, l’enviem a la tasca del Classroom. La professora, escolta tots els talls i en tria dos, que seran els que sonaran. Aquest procés el fem cada dues setmanes.

Al mateix temps, fem el cartell que penjarem al hall de l’institut, que conté el títol de la cançó, l’intèrpret i una frase que descriu la música o bé el motiu pel qual l’hem triat. D’aquesta manera, tothom pot saber què escolta durant els timbres i així ampliem la cultura musical de tota la comunitat educativa.

Departament de música