Celebrem el Dia Internacional de la Llengua Materna

Aquest dimecres 21 de febrer, amb motiu del Dia Internacional de la Llengua Materna, l’institut ha organitzat un seguit d’activitats per promoure la diversitat lingüística. I és que el nostre centre compta amb alumnat nouvingut i amb altres nois i noies que a casa usen una llengua diferent a la catalana.

A més del català i el castellà, comptem doncs amb el romanès, l’àrab, l’ucraïnès, el sarahulé, el mandinga i l’amazig, entre d’altres. De manera especial, l’aula d’acollida ha tingut un paper fonamental al llarg d’aquest dia i els alumnes han pogut mostrar-nos com parlen les seves llengües maternes així com algunes de les paraules del seu idioma que més els agraden.

Dia de la llengua materna

Durant les hores del pati dues membres de Segrià Jove han vingut a fer una activitat de dinamització. Així, han elaborat un concurs de preguntes i respostes sobre les llengües del món i han creat un mural on l’alumnat ha pogut escriure paraules en la seva llengua materna. D’aquesta manera es pretén donar a conèixer la diversitat lingüística al món, a Europa, a Catalunya i a l’institut en particular així com s’insta a l’alumnat a desfer-se de prejudicis lingüístics.