Assistim a l’estrena del documental “El sostre groc” a Lleida

L’alumnat de 1r i 2n de batxillerat ha anat avui divendres a l’Espai Funàtic Screenbox a veure El sostre groc, el documental d’Isabel Coixet sobre els abusos sexuals a l’Aula de Teatre de Lleida. Ha estat impactant conèixer la història a través del testimoni de les víctimes, les conseqüències (nul·les) pels acusats perquè els fets havien prescrit i la reacció de l’entorn implicat quan es van fer públics.

L'alumnat de batxillerat va a veure "El sostre groc" al Funàtic.

El visionat d’aquest documental ens sembla rellevant perquè els nostres adolescents siguin conscients que el seu cos és només seu, aprenguin a identificar situacions d’abús i es posicionin sempre fent costat a les víctimes.

Un testimoni de primera mà, dilluns al centre

El visionat del documental per part dels alumnes de l’institut és un dels darrers actes que ha organitzat enguany el centre entorn al 25-N, Dia Internacional per l’Erradicació de la Violència vers les Dones. Aquest 2022 l’institut va voler donar visibilitat a les víctimes de la producció d’Isabel Coixet, motiu pel qual va canviar el tradicional color lila, emblema d’aquest dia, pel color groc. Finalment, el proper dilluns se celebrarà un col·loqui al centre amb Carla Font, exalumna de l’institut Joan Solà que apareix a “El sostre groc” com a testimoni d’aquests fets que van ocórrer a l’Aula de Teatre entre els anys 2001 i 2008.