Acte reivindicatiu del 25N a l’institut Joan Solà

Avui 25N hem fet un Acte al pati amb la lectura, per part d’alumnes del centre, del Manifest del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Tot l’alumnat i professorat hem escoltat la lectura i hem format un llaç reivindicatiu al nostre pati. També hem fet un mural amb un recull d’actituds i expressions negatives envers les dones que cal aturar i eliminar de la nostra societat.

Podeu veure imatges i llegir el manifest

MANIFEST DEL DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS DE LES DONES.

INSTITUT JOAN SOLÀ. 25 DE NOVEMBRE DE 2021

Avui, 25 de novembre, recordem  les dues germanes Mirabal, les quals van morir en la seva lluita contra el dictador Trujillo a la República Dominicana el 25 de novembre del 1960. Gràcies a elles aquesta data va quedar marcada com a dia internacional per a l’eliminació de la violència cap a les dones. Des d’aquell moment tan llunyà i fins ara, desgraciadament,  a la nostra societat  s’hi continua produint violència.

És per això que nosaltres ens manifestem,  per intentar eliminar la violència de gènere. Des d’aquí us animem a  fer-ho utilitzant les xarxes socials, sigui amb publicacions o amb hashtags com: #NoEstàsSola, #NiUnaMenos

70 dones han estat assassinades a l’estat espanyol al llarg de l’any 2021, tot i que és  un nombre inferior al de l’any passat, 2020, on en van morir 83, encara en són massa.

Hem d’afegir que hi ha hagut 10.201 denúncies per violència masclista en l’àmbit de parella i més de 10.533  víctimes han estat ateses al llarg d’aquest any.

Sabem que la violència té diferents cares i diversos graus d’intensitat. Segons les dades que ens ofereix la Generalitat de Catalunya, en el 2021, 15 dones han estat assassinades aquest any a Catalunya i n’hi ha hagut més de 3000  ateses per violència masclista dins l’àmbit familiar.

Ser feminista no és una cosa de nenes o dones, és de tothom, ja que el feminisme vol la igualtat entre homes i dones. No lluitem per les dones solament, lluitem per tothom, per tu, per la nostra família, per una societat millor.

Per eliminar la violència masclista, cal que la identifiquem en els diferents àmbits i en les diferents formes en què es produeix. Així, des de l’institut podem afirmar que no només les lesions físiques són violència masclista, sinó que hi ha una violència més subtil que inclou la gelosia i el control.

Si t’insulta, si et controla, si et colpeja, no t’estima. AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA.

Aquí a l’institut Joan Solà, creiem en els valors de la igualtat i el respecte i exigim per a tothom unes relacions personals lliures de violència. De la mateixa manera, ens solidaritzem amb les persones que pateixen situacions de discriminació per qualsevol raó.

Per tot això cridem ben fort, un any més, i ho farem cada any fins que calgui:

NO VOLEM MÉS  VIOLÈNCIA MASCLISTA.

DIGUEM NO A QUALSEVOL MENA DE VIOLÈNCIA.

(Escrit per Airun Rueda, Aixa Rueda, Alba Pérez, Andrea Ciava i Mariona Satorra, de 1r de batxillerat)