Activitat d’aprenentatge i servei: Tutoria entre iguals.

Com cada any l’alumnat de 3r d’ESO participa en una activitat d’aprenentatge i servei que anomenem «tutoria entre iguals» i que consisteix en convertir-se durant tot el curs en els tutors o tutores dels companys i companyes de 1r d’ESO que arriben per primer cop al nostre institut.
El primer que es fa a l’inici de l’activitat és una pressa de contacte entre les parelles de tutors/es i tutorats/tutorades per tal que es coneguin i creïn el llaç que els mantindrà lligats al llarg del curs, ja que cada trimestre es proposaran moments per fer noves activitats conjuntes.
Com que aquest anys tot ha anat una mica diferent i les trobades entre grups no son gaire aconsellables, la primera pressa de contacte de les parelles ha estat per mitjà d’una carta que ha escrit cada alumne per a la seva parella de tutoria i que els professors han repartit als alumnes fent ús de la bústia enigmàtica.
A més, per tal de poder posar cara a la persona que ha escrit cada carta després també han fet una breu presentació en que cadascun d’ells es donava a conèixer amb una imatge i una breu salutació.
Els efectes del COVID19 ens obliguen a reinventar-nos. Vegeu un recull de fotografies de l’activitat.

cof