DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ FÍSICA

Activitat física i salut - Mou el cos, desvetlla la ment

LA MATÈRIA

A través de l’educació física l’alumnat coneix el seu cos i el gaudi amb les activitats de caràcter motriu, l’ocupació del temps de lleure per combatre el sedentarisme i la consolidació de valors cívics i habilitats socials que han de ser presents per conviure en societat.

Tots aquests reptes contribueixen a construir i consolidar una sèrie de competències que utilitzen el cos i el moviment com a instruments d’aprenentatge amb la idea de consolidar un estil de vida actiu i saludable. En destaquem:

• La vida activa i saludable. Relacionada amb la condició física, la pràctica d’activitat física regular i els hàbits saludables, l’alimentació, ergonomia, descans, primers auxilis i la prevenció de lesions, entre d’altres.
  • La resolució de problemes en situacions motrius.  Presa de decisions, els processos de creativitat motriu i la resolució de reptes i/o el desenvolupament de projectes motrius.
  • Les activitats motrius lúdiques, culturals i expressives.  Balls i danses populars i l’expressió i la comunicació corporal.
  • La interacció amb l’entorn en el temps de lleure.  Incideix sobre la interacció amb el medi natural i urbà des d’una triple vessant: el seu ús des de la motricitat, la seva conservació des d’una visió sostenible i el seu caràcter compartit des d’una perspectiva comunitària de l’entorn.
  • Els valors, autoregulació emocional i interacció social en situacions motrius, d’una banda, se centra en el fet que l’alumnat desenvolupi els processos dirigits a regular la seva resposta emocional davant de situacions derivades de la pràctica d’activitat física i esportiva, mentre que, d’altra banda, incideix sobre el desenvolupament de les habilitats socials i el foment dels valors de les relacions constructives entre els participants en aquest tipus de contextos motrius.

AULES ESPECÍFIQUES

El Departament d’educació física utilitza els patis i el gimnàs de l’Institut en els cursos de 1r, 2n i 3r d’ESO i el Pavelló del Serrallo per als cursos de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat.

Els patis de l’Institut compten amb dos petits camps de futbol sala i bàsquet integrat i també disposen de quatre taules de tennis taula.

PROJECTES PROPIS, SORTIDES I ACTIVITATS HABITUALS

• Projecte Insfira’t: un dia a l’any, tot l’alumnat de la ESO realitza una jornada ludicoesportiva al Parc Francolí de Tarragona que consta d’una gimcana supervisada pels alumnes de 3r i 4t d’ESO i realitzada pels alumnes de 1r i 2n d’ESO. També s’organitza un Cros per cursos i diferents jocs esportius com beisbol, futbol sala i bàsquet.
  • Esquiada: Els alumnes de 2n d’ESO dins del bloc “interacció amb l’entorn en el temps de lleure” participen en una sortida a la neu, per aprendre l’esport de l’esquí a la Cerdanya.
  • Natació: els alumnes de 4t d’ESO fan natació al gimnàs Viding de Tarragona.
  • Classes Dirigides de Gimnàs: els alumnes de Batxillerat realitzen activitats dirigides de gimnàs al Viding de Tarragona, en diferents disciplines: Crossfit, Ciclo Indoor, Pilates, BodyCombat i BodyPump.
  • Activitats al club Nàutic: amb l’alumnat de batxillerat.

RECURSOS DIGITALS

Habitualment el professorat del departament organitza les seves classes en diferents entorns virtuals.

Google Classroom - Wikipedia, la enciclopedia libre  Classroom

Aquí trobaràs més informació.