DEPARTAMENT D’ECONOMIA

LA MATÈRIA

Els reptes del món actual són cada vegada més globals i complexos i intervenen moltes variables: econòmiques, socials, geogràfiques, tecnològiques i culturals. Com a ciutadans i ciutadanes necessitem desenvolupar una sèrie de competències per viure i realitzar-nos en un món canviant, incert, i en un planeta que és finit.

La matèria d’Economia i d’Empresa, es planteja els següents objectius:

● Acompanyar als i les alumnes per tal que adquireixin una formació econòmica social i
sostenible; esdevinguin ciutadans i ciutadanes responsables, reflexius i puguin donar
respostes coherents als principals temes de debat econòmic, aportant una reflexió crítica
sobre les causes i les conseqüències dels problemes econòmics.
● Al mateix temps els i les alumnes han de tenir un ampli coneixement sobre el món
empresarial i el funcionament de l’empresa, essencial per entendre el funcionament del
conjunt de l’economia. L’alumnat s’aproximarà al disseny i a l’elaboració de projectes d’empresa amb creativitat, iniciativa i esperit emprenedor, per generar una idea de negoci viable i sostenible que solucioni un problema determinat.

MATÈRIES ESPECÍFIQUES

ESO:

• Emprenedoria (optativa de 3r)
  • Economia (4t)

BATXILLERAT:

• Funcionament de l’empresa (1r)
  • Economia (1r)
  • Funcionament de l’empresa i disseny de models de negoci. (2n)

AULES ESPECÍFIQUES

La matèria s’imparteix generalment en les aules pròpies dels diferents grups.

PROJECTES PROPIS, SORTIDES I ACTIVITATS HABITUALS

• Visites a empreses
  • Visitar l’Agència Tributària
  • Activitat al port de Tarragona relacionat amb les exportacions/importacions
  • Xerrades relacionades amb la matèria, impartides per la URV
  • Xerrada Fem Empresa (Compartim l’experiència d’una persona emprenedora)
  • Desenvolupament d’una idea de negoci (3r ESO)
  • Elaboració d’un pla d’empresa (4t ESO)

RECURSOS DIGITALS

Habitualment el professorat del departament organitza les seves classes en diferents entorns virtuals.

Google Classroom - Wikipedia, la enciclopedia libre  Classroom

Aquí trobaràs més informació.