DEPARTAMENT DE TECNOLOGIA

3 herramientas abiertas y gratuitas para integrar la tecnología en organizaciones de sociedad civil - Abierto al Público

LA MATÈRIA

La matèria de Tecnologia contribueix a donar resposta a les necessitats de la societat davant els desafiaments i reptes tecnològics actuals, especialment la digitalització creixent. És vital que l’alumnat actuï per ell mateix amb prou criteri tècnic, científic i ètic, en l’exercici d’una ciutadania responsable i activa.

Contribueix a fomentar vocacions dins de l’àmbit cientificotecnològic i matemàtic, donant l’oportunitat a l’alumnat d’identificar problemes del món real, valorar les solucions existents o trobar-ne de noves, fomentant la creativitat, la curiositat, l’anàlisi i l’intercanvi d’idees.

El departament treballa amb les matèries següents:

• Tecnologia i digitalització. Matèria comuna que s’oferta de 1r a 3r d’ESO amb un contingut tècnic molt ampli i lligat a camps molt diversos: els materials, els sistemes elèctrics i electrònics, les màquines… sota un criteri de sostenibilitat en l’ús de materials, el disseny de processos i energia.
  • Tecnologia i enginyeria. Per l’alumnat del batxillerat tecnològic.
  • Robòtica i programació. Matèria optativa, a l’ESO i al batxillerat a diferents nivells. Pretén que l’alumnat desenvolupi competències per plantejar solucions innovadores i creatives en la resolució de problemes mitjançant el disseny, la programació i prototipatge de sistemes automatitzats i robots.
  • Digitalització. Inclou sobretot la informàtica de sempre, aplicable a tota mena de camps professionals i també aquells coneixements més tècnics segons l’alumnat que assisteix. La seguretat digital i l’ús ètic dels continguts és un tema clau de la matèria.

AULES ESPECÍFIQUES

A més a més del treball a l’aula de cada grup, el departament de ciències disposa del Taller de tecnologia, on es treballa la vessant més pràctica i manipulativa de la matèria.

Tot l’alumnat de l’ESO passa pel taller un mínim d’una hora setmanal.

PROJECTES PROPIS, SORTIDES I ACTIVITATS HABITUALS

El departament de tecnologia realitza habitualment les activitats següents:

• Al taller es treballa per projectes.
  • Sortides de la Modalitat Tecnològica a Batxillerat, habitualment a València.
  • Participació en els 3 projectes STEM de centre, “Projecte No m’escalfis, Projecte Rius i Projecte Quins fums”.
  • Visites tècniques a empreses o centres de recerca amb l’ESO o juntament amb la matèria de Física i/o Química a batxillerat.
  • Xerrades i tallers al centre o a altres espais, per exemple a la URV.
  • Sortides a CaixaFórum, aprofitant la proximitat i les activitats que ofereixen lligades a la matèria.

RECURSOS DIGITALS

Habitualment el professorat del departament organitza les seves classes en diferents entorns virtuals.

Google Classroom - Wikipedia, la enciclopedia libre  Classroom

Moodle

Aquí trobaràs més informació.