DEPARTAMENT DE LLENGUA I LITERATURA CATALANES

LA MATÈRIA

L’objectiu prioritari és dotar tot l’alumnat de les màximes habilitats en llengua catalana oral, escrita i llegida. Per això els estudis des de 1r a 4t d’ESO i Batxillerat se centren en l’estudi de la llengua i el seu ús i variació. Aquests estudis van acompanyats de lectures d’obres literàries obligatòries tant pel gust per la lectura com pel coneixement d’algunes de les obres clàssiques del panorama literari català. Insistim també en la necessitat d’aprendre a autocorregir-se els textos orals i escrits i afavorim l’autonomia perquè tendeixin a enriquir els seus textos i el seu coneixement sobre la llengua.

“L’objectiu de les àrees lingüístiques és preparar l’alumnat perquè sigui capaç de participar en la societat plural, plurilingüe i pluricultural del segle XXI i actuar en diferents contextos, per aconseguir un bé individual, col·lectiu i global.

La competència comunicativa i lingüística els ha de donar les eines imprescindibles per desenvolupar les competències globals que recomana la UNESCO i que els permetran arribar a ser persones cultes, crítiques i ben informades, que sabran fer un ús eficaç i ètic dels llenguatges, respectuoses amb la diversitat, capaces de transformar la informació en coneixement i d’aprendre per elles mateixes, d’informar-se, de col·laborar i de treballar en equip, creatives i emprenedores, i compromeses amb el desenvolupament sostenible, la defensa dels drets humans i la convivència inclusiva, pacífica i democràtica.”

AULES ESPECÍFIQUES

La matèria de llengua i literatura catalana s’imparteix generalment en les aules pròpies dels diferents grups.

PROJECTES PROPIS, SORTIDES I ACTIVITATS HABITUALS

• Premiem l’excel·lència participant en concursos literaris com el de narrativa dels Amics de la Catedral, el veterà concurs de narrativa de la Coca-cola, el concurs de poesia de la ciutat Olga Xirinacs, entre altres.
  • Cada curs també s’apropa a l’activitat teatral, segons l’oferta de Tarragona mateix o bé amb l’oferta de Barcelona (TNC, Poliorama, Lliure, Villarroel).
  • També és habitual concretar visites amb escriptors de llibres, llegits o no per l’alumnat.

RECURSOS DIGITALS

Habitualment el professorat del departament organitza les seves classes en diferents entorns virtuals.

Google Classroom - Wikipedia, la enciclopedia libre  Classroom

Aquí trobaràs més informació.