ACREDITACIÓ ERASMUS 2021 – 2027 “PROJECTES ERASMUS+” |
GLOBAL SCHOLARS |
|
El nostre centre ha estat seleccionat per participar en aquest programa. El GEP és un projecte encaminat a la promoció del plurilingüisme a l’institut. La seva finalitat és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i professional. A l’institut hi ha certes matèries, que repartides al llarg de l’ESO s’imparteixen total o parcialment en anglès. Aquestes matèries són bàsicament de l’àmbit cientificotecnològic (ciències, matemàtiques, o tecnologia), però també n’hi ha de l’àmbit artístic o bé també s’intervé dins la franja d’optatives. Part del professorat ha estat format en aquest tipus de metodologia. Podeu veure algunes de les seves propostes a l’aula en aquestes webs: GEPn1, GEPn2,GEPt1, GEPt2. D’aquesta manera l’alumnat rep una aportació extra de la llengua estrangera, en un entorn no purament lingüístic. Podeu trobar més informació del projecte a la següent etiqueta: GEP |
Programa Erasmus+ subvencionat per la Unió Europea, en col·laboració amb altres instituts europeus. . Aquí teniu l’ HISTÒRIC DELS PROJECTES EUROPEUS. Fulletó informatiu de projectes internacionals.
El nostre centra ha obtingut l’ACREDITACIÓ ERASMUS+ en 1a convocatòria l’any 2021. Aquesta acreditació ens assegura la continuïtat en els projectes europeus fins el 2027.
|
Global Scholars és un programa d’intercanvi digital internacional per a estudiants, operat per Global Cities, Inc., un programa de Bloomberg Philanthropies. Mitjançant el currículum de Global Scholars i la comunicació en línia amb companys internacionals, els estudiants aprenen a resoldre un problema global. El 2022-23, els estudiants estudien la importància de l’aigua a les seves vides, ciutats i al món. Els alumnes intercanvien idees i perspectives als taules de discussió mentre investiguen alguns dels problemes de seguretat de l’aigua més urgents actuals: la contaminació de l’aigua, la impacte del canvi climàtic i proporcionar un accés equitatiu a l’aigua potable. El tema del curs actual és: EL MÓN DE L’AIGUA. AIGUA SEGURA PER A TOTHOM, OPCIONS SOSTENIBLES PER AL NOSTRE PLANETA Aquí teniu la web d’aquest curs |
SETMANA DE LA CIÈNCIAProjecte 1r trimestre |
IGUALTAT DE GÈNEREProjecte 2n trimestre |
SANT JORDI, PROJECTE DE LLENGÜESProjecte 3r trimestre |
Anualment l’institut participa a la Setmana de la ciència. La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Any rera any el nostre institut s’hi afegeix i de manera interdisciplinar i transversal es treballen tota mena de continguts científics i tècnics. Professorat i alumnat programen activitats, tallers, xerrades… S’organitza des del departament de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques. |
L’institut Tarragona vetlla per una educació basada en la igualtat d’oportunitats entre amdós sexes. La nostra acció educativa es fonamenta en el reconeixement de les potencialitats i individualitats de tot l’alumnat, independentment del seu sexe, corregint les discriminacions i valorant les diferències enriquidores dels dos sexes. Ho organitza el Departament de música, educació física i geografia i història. |
La Diada de Sant Jordi és una jornada lectiva i a la vegada festiva al nostre centre. Els llibres i les roses prenen el protagonisme i ocupen les aules i els diferents espais de l’institut. A més a més, el nostre centre aprofita els dies que envolten la Diada per treballar el projecte del 3r trimestre. En aquest cas el català, el castellà, l’anglès i l’alemany en són els protagonistes. |
INTERCANVI D’ANGLÈSA SUÈCIA |
INTERCANVIA FRANÇA |
INTERCANVIA ALEMANYA |
3r ESOA l’institut Lexby Skola de Partille, a prop de Göteborg. La seva visita és d’una setmana al mes d’octubre i la nostra és al mes de març / abril. Durant aquests dies, el nostre alumnat conviu amb un company/a de l’altra nacionalitat i la seva família. En podeu veure un petit vídeo. L’objectiu de l’intercanvi és doble: oferir l’oportunitat de conèixer una altra realitat cultural i, a la vegada, de fer ús de la llengua anglesa en la vida quotidiana. Durant l’intercanvi s’organitzen diverses activitats i visites culturals.
|
3r ESOEn el Collège Val de Voise a Gallardon, a 8o Km de París Alumnes de 3r de l’optativa de Francès viatgen a França al mes de febrer, on són acollits per les famílies de l’alumnat francès. Aquests alumnes visiten Tarragona durant el mes de maig i són acollits també per les famílies del nostre Institut. Els objectius són: el contacte directe amb una 2a llengua estrangera, conèixer una realitat europea propera a la nostra, i saber adaptar-se a una situació quotidiana diferent. Tant a França com a Tarragona s’organitzen activitats conjuntes als centres escolars i culturals per conèixer l’entorn. |
4t ESOA Mainz. Ells venen al desembre, ells tornen al març/abril. Una bona oportunitat per que puguin gaudir de la nostra primavera. L’objectiu de la convivència és primordial. Sense oblidar les visites culturals que hi podran realitzar.
|