Dia Internacional del número PI

El passat 14 de març l’alumnat de l’institut va celebrar el Dia Internacional del Número PI en històries fascinants amb el seu propi PI Relat. Un exercici imaginatiu, que ens va portar per un viatge sorprenent a través dels nombres i les paraules.

Dia Mundial de la Poesia

Dijous 21 de març va ser el Dia Mundial de la Poesia i a l’Institut Sant Quirze ho vam celebrar organitzant el primer Recital Poètic Obert durant els patis.

Expojove

L’alumnat de 4t d’ESO del Sant Quirze va tenir una experiència inoblidable visitant l’Expojove de Girona!

Proves Cangur!

Per tercer any consecutiu, alumnes del Sant Quirze han participat en les proves Cangur de matemàtiques!

Aquesta competició internacional promou la resolució de problemes i l’entusiasme per les matemàtiques, i estem molt orgullosos de veure com els i les estudiants s’enfronten al repte amb determinació i entusiasme.

Taller de l’escolar universitària ERAM

L’escola universitària ERAM ha vingut a l’institut a fer un taller on l’alumnat ha pogut experimentar amb els diferents rols cinematogràfics i amb material professional. La proposta emmarcada dins el crèdit de síntesi de 2n d’ESO i els ha servit per practicar i conèixer com es grava i s’edita una notícia.

Aiguamolls de l’Empordà

L’alumnat de 1r d’ESO ha visitat el Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà i va poder gaudir d’un espai protegit amb multitud d’éssers vius, especialment d’aus i vegetals, a més d’altres com daines i cavalls. D’aquesta manera estan complint amb l’encàrrec de destacar els aspectes més significatius d’aquesta zona protegida tan especial.

XX Certamen de Lectura.

Les nostres alumnes Berta Box Gruart, Laia Tamames Marcos, Uma Kalikott Veetil Macià i el nostre alumne Martí Draper Pujolràs han participat amb èxit al XX Certamen de Lectura en veu alta. Felicitats!

Ho heu fet molt bé!

Barroco literario

¿Cómo podemos repasar el Barroco literario de una forma original? Los de 4º A lo hicieron mediante un juego de rol. Cada alumno/a tenía un rol asignado (Don Quijote, Sancho Panza, Dulceinea, molino de viento o gente) y una pregunta con respuesta. Según con quién interactuaban, podían ganar o perder más o menos puntos.

Fira de turisme de Barcelona

L’alumnat de 3r d’ESO ha anat a passar un fantàstic dia a la Fira de Turisme de Barcelona, B-Travel. Allà han agafat tota la informació i idees necessàries per començar el seu crèdit de síntesi.

Projecte “Food Truck”

Vam celebrar els resultats del nostre projecte “Food Truck” a la classe d’Emprenedoria de 4t d’ESO!

La setmana passada, els nostres estudiants van culminar el seu projecte amb un tastet dels plats que han preparat amb tanta dedicació. A més, vam tenir l’oportunitat de veure la pel·lícula “Chef”, que ens va inspirar amb la història de Carl Casper i el seu viatge cap a l’èxit en el món dels food trucks.

Cosmocaixa

L’alumnat de 2n d’ESO ha anat d’excursió a fer una visita al museu de la ciència (CosmoCaixa) de Barcelona on han pogut jugar, experimentar i descobrir lleis físiques, la creació de l’Univers, ecosistemes tropicals i molts altres aspectes que els i les apropen a la ciència i la tecnologia.

Premi Coca-cola de relat breu.

Què fan aquests alumnes amb tanta concentració? Escriure, escriure i escriure! L’Abril, l’Aslam, en Biel, la Camila, la Carla, la Claudia, l’Emma, en Javier, la Judit, la Nayara i la Sofia (2n d’ESO) van ser els seleccionats per participar a la 46ena edició del Premi Coca-Cola de Relat Breu. A partir d’un estímul creatiu (un poema Miquel Costa i Llobera i un altre de Federico García Lorca), van escriure un relat durant dues hores a la plataforma virtual del concurs. Alguns ho van fer en català i d’altres en castellà. Ha estat tota una experiència!

Us desitgem molta sort!

Creem robots esquivadors d’obstacles!

L’alumnat des de l’optativa de robòtica de 3r han creat aquests robots esquivadors d’obstacles. Falta polir algunes coses, però de moment no ens han atropellat!

Aviat començaran a treballar en un nou projecte, estigueu atents i atentes!

Dia internacional de la Dona

Per avançar cap a un futur equitatiu i sostenible, cal comptar amb les nenes i les dones i garantir-los l’oportunitat d’aprendre i liderar en totes les activitats humanes.

Creativitat i disseny en acció!

Els i les nostres estudiants de 3r d’ESO des de la matèria d’emprenedoria, han portat a terme una emocionant activitat: dissenyar i confeccionar un vestit de núvia en només 60 minuts!

Aquest és el resultat!

1r premi al millor grup de ball i disfressa!

El grup de 2n A va gaudir del 1r premi que va aconseguir durant el festival del carnestoltes celebrat a l’INS Sant Quirze.

El premi?

3h fent una sortida a l’entorn proper per descobrir els racons de la costa lloretenca.