PROJECTES REALITZATS DE L’ASSIGNATURA DE CULTURA CLÀSSICA Curs 2020-2021.

1. PODCAST CULTURA CLÀSSICA GREGA

Els dos primers trimestres els hem dedicat a Grècia i, entre altres objectius, s’hi han realitzat una sèrie de podcast de temàtica diversa referent a la cultura grega. El treball ha tingut dues fases, una de grup i una altra individual. En la primera han elaborat els guions i gravat els textos, a partir de les gravadores dels mòbils, i en la segona cadascú ha fet la seua edició del podcast amb el programa d’edició d’àudio Audacity i a partir de les gravacions anteriors i la incorporació de música i efectes. Aquests són els equips de producció i el contingut dels podcasts:

EQUIP 1 EQUIP 2 EQUIP 3 EQUIP 4 EQUIP 5
Membres Berta i Mariona Joan, Arnau i Ferran Joana, Júlia i Alexandra Zoher, Èric i Marc Anna, Marina i Soraia
Vida quotidiana La família i l’educació Les festes i els rituals La gastronomia i la medicina L’esport i els jocs olímpics La societat i la política
Pensament Pitàgoras i Plató Arquímedes i  Sòcrates Hipàtia i  Diògenes el cínic Epicur i Hiparc Heró d’Alexandria i Aspàsia de Milet
Art El Partenó Les Cariàtides El teatre d’Epidaure El Dorífor Laocoont i els seus fills
Literatura l’Odissea l’Odissea l’Odissea l’Odissea l’Odissea

Aquí teniu els podcasts realitzats per cada alumne i alumna:

Per últim, a partir de cada capítol de L’Odissea hem editat un podcast específic, de manera que podeu sentir les diferents gravacions sobre l’obra de l’immortal Homer en un sol podcast. Heus-lo ací:

1. DOBLATGE DE L’ESCENA «QUÈ HAN FET ELS ROMANS PER NOSALTRES?»

DE LA PEL·LÍCULA «LA VIDA DE BRIAN»

El tercer trimestre l’hem dedicat a Roma i la darrera activitat que hi hem realitzat ha estat el doblatge d’una escena de la fantàstica pel·lícula dels Monty Python. En aquesta ocasió, el treball s’ha realitzat en tres equips i en dues fases. A la primera, han elaborat el guió del doblatge a partir de la transcripció del text original i la seua adaptació catalana. A la segona, s’ha realitzat el doblatge a partir de microfonia específica i el programa d’edició de vídeo Filmora.

EQUIP 1 EQUIP 2 EQUIP 3
Membres Anna, Marina, Joana i Júlia. Èric, Alexandra, Marc i Zoher Joan, Berta, Arnau, Mariona i Ferran.

Aquí teniu els vídeos resultants:

Professor: Francesc Campos Cots.