PROJECTES DE TECNOLOGIA : BRAÇ HIDRÀULIC EXCAVADOR

Durant aquest segon trimestre els alumnes de 4t d’ESO de Tecnologia han construït amb èxit un braç hidràulic excavador de fusta.

La màquina té unes dimensions de: 280 mm de diàmetre de base, per una altura de 270 mm i una longitud de braç de 420 mm.

Aquest model de màquina és robust i versàtil i permet 4 opcions de moviment independents, que són :

1. obrir i tancar la pala
  2. avançar i retrocedir el braç
  3. accionar l’elevador amunt i avall
  4. rotació del braç

La màquina serveix per a fer treballs d’excavació i moviments de terres i la maqueta que s’ha fet al taller funciona amb un circuit pneumàtic (format per uns tubs i xeringues de plàstic per on circula l’aire) que al mateix temps també dona l’opció de funcionar amb aigua essent  així un circuit hidràulic.

Aquests  dies s’han portat a terme diferents operacions de treball amb eines i també s’han utilitzat alguns equips i màquines elèctriques pels treballs més complexes, com per exemple la “caladora elèctrica” i la “drèmel”.

Us deixem un recull fotogràfic del projecte i esperem que us agradi.