Nosaltres en el món. Lectura i realitat compartida

Aquest any els alumnes del nostre institut participen en diversos projectes internacionals dins el programa europeu d’Educació i formació professional, joventut i esport eTwinning. Avui us parlarem del projecte Old But Gold, en què hi participen els alumnes de 4t d’ESO, juntament amb alumnes de Dinamarca, Turquia, Itàlia, Lituània, La República Txeca, Polònia i Macedònia entre altres, guiats per la professora d’anglès, Ester Estrada.

L’objectiu d’aquest projecte és el foment de la lectura, la interacció entre els alumnes dels diferents països, el desenvolupament de l’esperit crític, la col·laboració i la presa de decisions.

El projecte gira al voltant d’una de les obres mestres de la literatura anglesa Els contes de Canterbury de Geoffrey Chaucer. Durant els mesos de novembre i desembre, els alumnes van llegir els contes i van participar en trobades virtuals amb els altres centres, en les quals es va jugar al kahoot i debatre sobre els temes principals del llibre, l’amor, la generositat, la lleialtat i el paper de la dona dins la societat.

La primera tasca col·laborativa que han realitzat els alumnes ha estat la creació d’un poema acròstic en llengua anglesa, que podeu veure en aquest enllaç. https://www.canva.com/design/DAE2iFTYxds/ab4r542KiP8n6IMDsSWufg/view?utm_content=DAE2iFTYxds&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishpresent

Aquestes darreres setmanes, els alumnes s’han dividit en grups mixtes de diferents nacionalitats per tal de treballar en detall un dels 7 contes escollits i elaborar un producte final comú.

Així doncs, a través de trobades virtuals, els alumnes han conegut els altres membres del mateix equip i s’han distribuït les tasques que han de dur a terme. Els productes finals que els nostres alumnes estan elaborant en cooperació amb els altres estudiants d’Europa són tan variats com: un recull de contes tradicionals, entrevistes a companys de l’institut, un còmic, un diccionari multilingüe i fins i tot una obra de teatre, entre altres.