III Jornada CTM

CARTELL-III-JORNADA-CTMEls alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de Ponts van participar, el passat 20 d’abril, en la tercera edició de la Jornada CTM (Científic, Tecnològic i Matemàtic) que es va realitzar als Aiguamolls i Horts de Rufea i a l’Institut Maria Rúbies de Lleida.

L’objectiu de la jornada va consistir en presentar la ciència, la tecnologia i, també, les matemàtiques de forma atractiva i motivadora a l’alumnat de 4t d’ESO dels centres participants, mitjançant diferents formats com visites, tallers, conferències i altres activitats, però totes elles presentades de forma lúdica i interactiva.

La descoberta de l’entorn dels Aiguamolls i Horts de Lleida es va realitzar des de diferents punts de vista incloent l’estudi de la flora i de la fauna terrestre i aquàtica. També s’hi va incloure un taller d’anàlisi fisicoquímic d’aigües dut a terme pels tècnics del Projecte Rius.

La tarda va consistir en una formació a nivell d’intercanvi d’experiències per part del professorat organitzador d’aquesta activitat i altres institucions i universitats col·laboradores.

En aquesta tercera edició, a part de l’Institut de Ponts, també hi van participar aquests altres: La Serra de Mollerussa, Institut Guindàvols, Institut Mollerussa Terres de Ponent, Institut Josep Lladonosa, el Col·legi Internacional del Pirineu d’Andorra i l’Institut Maria Rúbies.

El programa de la jornada CTM, que es pot consultar AQUÍ, incloïa 17 tallers de temàtiques diferents i una xerrada demostrativa sobre astronomia.

Més fotos de la jornada