ÈTICA A ESCENA!

L’alumnat de 1r d’ESO de l’assignatura de Valors Ètics va representar, en el mes de març, el seu espectacle teatral “El mite de Giges” per a la resta del seu grup, en una primera sessió, i per a l’alumnat de 1r de Batxillerat de Filosofia, en una segona. Aquestes sessions incloïen, a més, una escena original de creació col·lectiva a partir de la improvisació. Després de la representació, actors i actrius i públic assistent van dialogar al voltant de diversos dilemes morals que implicava el tema representat: “què faries si tinguessis un anell que et proporcionés invisibilitat?”.

L’alumnat de Valors Ètics va estar treballant, al mes de desembre, el mite de Plató a l’aula com una activitat més. Tanmateix, davant el seu interès i motivació, el professor, Francesc Campos Cots, hi va introduir la dramatització per tal d’ampliar-ne l’experiència: a partir del breu text narratiu original, i de manera col·lectiva, se’n va elaborar un diàleg teatral. En acabat, vam passar a l’assaig i la improvisació, la introducció de música, vestuari i atrezzo, i vam enllestir-ne l’espectacle resultant en l’espai escènic de la Sala d’Actes.