ENDEUTAR-SE? AMB SENY!

JUSTIFICACIÓ DEL TALLER

Al llarg de la vida, podem decidir invertir (comprar una casa, estudiar, etc.) o bé incórrer en determinades despeses (comprar un cotxe, viatjar, comprar roba, etc.), que, a vegades, implica endeutar-se. Els productes de crèdit són una eina eficaç si s’utilitzen correctament i amb raons justificades, però poden causar estralls en les nostres finances personals si els utilitzem incorrectament o excessivament. Aquest taller, Endeutar-se? amb seny!, té com a finalitat mostrar a l’alumne com s’ha d’utilitzar el crèdit de manera correcta, i evitar el sobreendeutament. PÚBLIC OBJECTIU Alumnes 4t d’ESO.

OBJECTIUS D’APRENENTATGE

Entendre la importància de preguntar-se:

 Ho necessito?

 Quin tipus de préstec és millor?

 Quant em costa?

 Ho puc/podré pagar?

 Diferenciar entre un préstec «raonable» i un préstec «no raonable».

 Comprendre la utilitat de la TAE.

 Adquirir les nocions per a la tria d’un producte de crèdit.

 Conèixer els diferents productes de crèdit: les targetes, els crèdits personals, etc.

QUÈ INCLOU?

 Activitats per reconèixer quan és adequat un crèdit i quan no ho és.

 Descripció dels diferents tipus de targetes de crèdit/dèbit, les seves característiques i consells d’ús i de seguretat.

 Exemples i exercicis de la TAE.

 Explicació del descobert bancari i les seves característiques.

 Activitats per identificar la millor alternativa de préstec entre diferents opcions.

 Descripció de diferents finançaments alternatius: crowfunding, crowlending, etc.