DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES

Avui,  26 de setembre, se celebra el Dia Europeu de les Llengües.  Des de l’any 2001 i a iniciativa del Consell d’Europa, aquest dia té l’objectiu de promoure l’aprenentatge d’idiomes al llarg de tota la vida com a eina de comprensió entre els pobles i, sobretot, com a instrument de superació de les barreres entre cultures, i posa en valor la diversitat lingüística present a Europa i l’herència cultural dels pobles que permet bastir una millor entesa intercultural .

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO del nostre institut, dins de la matèria Optativa d’Anglès, han començat un projecte conjuntament amb altres instituts europeus, concretament de 14 països diferents (Turquia, Itàlia, Portugal, Polònia, Sèrbia, Grècia, Dinamarca, Croàcia, Espanya – Illes Canàries, França, Rússia, Hongria, Alemanya i Finlàndia) per tal de celebrar el Dia Europeu de les Llengües.

La primera activitat del projecte, que han realitzat els alumnes del nostre institut, ha consistit en un intercanvi de postals escrites en la llengua materna dels alumnes de cada país i en anglès. Les nostres postals, escrites en català i en anglès, van ser enviades la setmana passada, i aquesta han començat a arribar les primeres postals dels alumnes dels instituts dels altres països.