CULTURA CLÀSSICA: MITOLOGIA GREGA

Els dos grups de Tercer d’ESO de Cultura Clàssica d’aquest curs 2019-2020 han realitzat per equips un projecte de producció amb l’objectiu de crear un àudio de tema mitològic. D’aquesta manera, s’han produït un total de vuit podcast, d’una durada màxima de sis minuts, en què es narren les naturaleses i proeses d’algunes divinitats gregues. En alguns d’ells, fins i tot, hi ha hagut una lliure interpretació.

El treball dels equips de producció han passat per aquestes fases:

• Preproducció: documentació sobre el tema i elaboració del guió literari de l’àudio.
• Producció: gravació per equips a l’aula 2, cerca d’efectes, música i ambients sonors, i edició del podcast individual a casa amb el programari Audacity.
• Postproducció: difusió dels podcasts resultants al web de l’institut.

La suspensió de l’assistència a classe a causa de la pandèmia va arribar just quan ja havíem completat la primera part de la producció: la gravació per equips a l’aula 2 amb una microfonia especial. I la segona part de la producció s’ha realitzat sense problemes durant el confinament: cada alumna ha editat a casa seva el seu podcast. El que sí que ha impedit la pandèmia ha estat la difusió dels podcasts com a programes de ràdio via Ràdio Ponts i, sobretot, de l’emissió d’un programa en directe per part dels equips de producció.

Aquí teniu la relació dels grups de producció i els seus podcasts realitzats:

3ESOA:

• Equip Berta, Ikram i Yasmina: «Mitologia grega: Atena i Ares»
  • Equip Clàudia, Laura i Arnau: «Mitologia grega: Atena i Hermes»
  • Equip Marta, Teodora, Queralt i Josep: «Mitologia grega: Apol·lo i Dionís»
  • Equip Lucia Toni Alexandra Indai: «Mitologia grega: Caos, Gea, Úranos i Zeus»

3ESOB:

• Equip Laura, Roger, Carla i Marko: «Mitologia grega: Pan, Sàtirs, Nimfes, Muses i Eros»
  • Equip Marc, Noa, Nico i Issrae: «Mitologia grega: Atena i Posidó»
  • Equip Mireia, Domingo, Anna i Kiko: «Mitologia grega: Àrtemis, Amazones i Pentesilea»
  • Equip Pau, Andrea, Hajar, Marian i Serhiy: «Mitologia grega: Hades i Persèfone»

Escolteu-los. Esperem que us agradin.

Francesc Campos Cots,

professor de l’assignatura.