APP GRUP SANGUINI

Els alumnes de robòtica i programació de 4rt d’ESO han dissenyat i programat una aplicació per a mòbil o tauleta que d’acord amb el nostre grup sanguini i el nostre Rh ens informa a quins grups podem donar sang i de quins grups sanguinis en podem rebre.

El grup sanguini es classifica en quatre formes, que són : A, B, AB i 0.

Mentre que el factor RH o factor de Rhesus és un altre paràmetre que es descobrí més tard i que afecta a l’hora de realitzar transfusions sanguínies.

L’RH pot ser positiu (+) o bé negatiu (-)  en funció de si hi ha presència o absència del factor de rhesus.

Ens agradaria remarcar que les persones que són 0  són les úniques que poden donar sang a tots els grups però només podran rebre sang d’un donant que sigui del mateix grup que el seu, i per això són anomenades com a “donants universals”, com és natural aquest grup serà el candidat ideal per ser donant del banc de sang i teixits perquè és compatible amb tota la resta.

Per altra banda les persones que són AB + poden rebre sang de tots els grups però només podran donar-ne  a un grup que sigui igual que el seu, i per això s’anomenen “receptors universals”.

Tot això es portarà a terme gràcies al programa APP Inventor, entorn de desenvolupament de software creat pel MIT y Google lab que serveix per a dissenyar i crear les nostres pròpies aplicacions per a mòbils o tauletes , de franc i en temps real.

Aquestes aplicacions estan pensades per a mòbils que funcionin amb sistema operatiu Android, tot i que les versions actuals també permeten la prova però no la instal·lació amb els dispositius IOS.

Per tenir l’aplicació que han dissenyat els alumnes el primer que hem de fer és baixar-nos de la Play Store el programa gratuït MIT Ai2 Companion i un cop el tinguem instal·lat ja ens podrem descarregar l’aplicació en qüestió.

Us deixem el codi QR de la nostra aplicació perquè un cop tingueu els passos enllestits amb l’escàner del MIT Ai2 Companion us pugueu instal·lar la nostra App.

Esperem que us agradi !!!