AL DESEMBRE CONTACTAREM AMB L’ESTACIÓ ESPACIAL (ISS)

L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aerospacial de Castelldefels de la UPC (EETAC) ha estat seleccionada per contactar en directe via ràdio amb l’Estació Espacial Internacional (ISS) i va proposar als instituts i escoles de Catalunya formular 10 preguntes en llengua anglesa per plantejar als astronautes.

Els alumnes de 4t ESO van decidir participar-hi ja que era una activitat engrescadora i una oportunitat única a la vida. Aquestes són les 10 preguntes que vam enviar a la EETAC:

1.       How do you treat medical problems?

2.       Do you feel overwhelmed after living there for a while?

3.       What happens if there is a hole in the space station?

4.       If someone of you dies, which we hope it won’t happen, what should you do?

5.       What is your daily routine? Do you have free time? If so, what do you do?

6.       What time zone do you use in the ISS?

7.       Is it forbidden to talk about your experience when you return to Earth or you can explain everything? If forbidden, are there any consequences?

8.       How do you know that the food you have will last as long as you are on space?

9.       When landing on Earth, how do you think you will feel?

10.   When you look through a window after getting used to seeing the space for a long time, do you feel bored of always seeing the same thing or do you discover something new every day?

Doncs bé, una d’elles ha estat preseleccionada i ara es farà la proposta a la NASA per tal que sigui una de les 10 preguntes a fer als astronautes.

En aquest enllaç https://eetac.upc.edu/ca/noticies/enllacos-iss podeu trobar la selecció de les 20 preguntes feta per la EETAC.

La connexió esdevindrà el dia  5 de desembre en horari encara per determinar i la seguirem per Streaming en directe. Llavors, els mateixos estudiants d’arreu de Catalunya faran les 10 preguntes escollides per la NASA als astronautes.

Per veure més fotos clica a sobre de la imatge

ISS