Una bona dosi de mitosi

L’alumnat de l’optativa de Biologia de 4t d’ESO hem observat amb el microscopi com es divideixen la cèl·lules. Per fer-ho, primer hem hagut de fer créixer les arrels d’una ceba i això ens ha permès agafar mostres de la punta de l’arrel, que és on hi ha el creixement. Després hem tenyit les cèl·lules amb un reactiu que acoloreix els cromosomes i, finalment, les hem observades al microscopi. Es veia tan bé que hem pogut diferenciar les diferents fases de la mitosi, el procés de divisió cel·lular. Al laboratori, la ciència pren cos!

A continuació us deixem unes quantes imatges de la pràctica:

Alumnat de 4t d'ESO a l'optativa de Biologia preparen les mostres de ceba per observar la mitosi de les cèl·lules.

Preparació de les arrels de la ceba per dur a terme la pràctica sobre la mitosi a Biologia de 4t d'ESO

Imatge del microscopi on s'observa la mitosi de les cèl·lules de la ceba.