Sortida a l’Estruch (exposició “Cables perduts”)

El passat dimarts 14 de gener vam visitar ca l’Estruch per conèixer i reflexionar sobre la realitat del conflicte sahrauí. L’exposició fotogràfica “Cables perduts” de l’artista Núria Nia, basada en les sensacions viscudes al campament de refugiats a través de la visió dels cables perduts i fràgils que es trobaven per tot arreu. L’exposició està realitzada amb una sèrie de materials en coherència amb les fotografies per tal de mostrar més fidelment la cruesa del conflicte.

Tanmateix, vam poder gaudir del testimoni de primera mà de 4 alumnes voluntaris dels cicles formatius d’Integració Social i Animació Sociocultural i Turística de l’Institut Ribot i Serra, Paula, Joan, Andrea i John. Els alumnes ens van preparar una dinàmica per prendre consciència de l’impacte mediambiental que té l’acció humana i de la importància de compartir coneixements i habilitats per sobreviure en indrets com un camp de refugiats.