Participem a la Setmana de la Ciència 2019

La setmana del 11 al 15 de novembre, coincidint amb la 24a Setmana de la Ciència a Catalunya, vam portar a terme una sèrie d’activitats amb l’objectiu principal de fomentar el gust per la ciència i, a la vegada, apostar per la diversió i el treball en equip.

La visita al Cosmocaixa ha estat la sortida escollida perquè el nostre alumnat de 1r d’ESO s’apropi a la ciència. Vam gaudir de la nova exposició “Univers” i l’entrada al Planetari ens va permetre apropar-nos al perquè de les estacions de l’any i ser conscients de com és realment el cel vist des de la Terra.

Amb el taller del “Cotxe d’aire” vam poder treballar la tercera llei de Newton i divertint-nos fent una carrera final per comprovar qui ha dissenyat el cotxe més eficient.

Amb el taller dels planetes vam començar a dissenyar la súper maqueta del projecte cientificotecnològic que representarà al vestíbul de l’institut els planetes del sistema solar a escala.

A l’espai dels reptes s’havien de descobrir coses com ficar un ou bullit dins d’una ampolla sense tocar-lo, o ficar un paper dins d’un bol d’aigua sense que sortís moll, etc. No va resultar fàcil escollir la millor estratègia d’equip per poder resoldre cada repte en 10 minuts!

I vam tancar la Setmana de la Ciència 2019 al Narcisa amb un equip guanyador que va acabar amb èxit els tallers i va aconseguir resoldre el major nombre de reptes. Felicitats Darek, Fina, Mariona G i Adam!