Història

Famílies treballant en la millora del pati el curs 19-20L’Institut Narcisa Freixas i Cruells és un centre públic de nova creació que inicia les classes el setembre del 2019. La seva ubicació provisional en mòduls prefabricats és al carrer de Fra Luis de León, 200, a l’espera que es construeixi l’edifici definitiu a la carretera de Barcelona, entre el carrer de Martí l’Humà i el carrer de Calders. La previsió actual és començar a la nova ubicació el curs 2026-2027. De moment, el centre és de dues línies i només ofereix ESO. Amb el nou edifici la previsió és convertir-se en un centre de tres línies de secundària i dues de batxillerat. L’institut està situat al sector de Sant Oleguer dins del districte 1 de la ciutat de Sabadell. Les escoles de primària adscrites a l’institut són totes les de la zona sud de Sabadell (Amadeu Vives, Joaquim Blume, Sallarès i Pla, Espronceda i La Romànica) però la major part de l’alumnat matriculat ha vingut de les dues escoles més properes: Amadeu Vives i Joaquim Blume.

Professorat i alumnat disfressat per Carnestoltes el febrer de 2022

El curs 19-20 obre les seves portes amb 2 grups oficials de 1r d’ESO i va augmentant la seva oferta gradualment fins completar tots els grups d’ESO el curs 22-23. El 20-21 l’edifici provisional creix amb l’addició de dos mòduls i el curs següent creix el professorat de manera que l’equip docent l’integren un total de 24 persones. L’any 2022 s’inicia el projecte AraArt en col·laboració amb L’Estruch, fàbrica de creació de Sabadell, per potenciar els ensenyaments artístics al centre. El mateix temps, l’alumnat de 3r d’ESO organitza una jornada de donació de sang amb l’ajuda del Banc de Sang i en el marc del projecte d’Aprenentatge Servei. A l’estiu estrenem “Encara hi som a temps”, el videoclip d’un rap amb la col·laboració de Nel·lo C i Plataforma per la Llengua.

Fotografia final de l'acte de comiat de 4t d'ESO.

El curs 22-23 comença amb obres per la construcció d’un nou mòdul per encabir l’alumnat de 4t d’ESO. La reforma implica la reorganització del pati, que queda enfonsat i cobert en part pel barracó. S’afegeixen unes grades de formigó i es perden les dues porteries de futbol. El curs 22-23 és el primer curs que es pot dur a terme amb normalitat després de tres anys en pandèmia. La plantilla es manté al voltant de 24 persones, amb un conserge, una treballadora social i una administrativa a mitja jornada. Per primera vegada som centre formador d’estudiants en pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat de Secundària. Es multipliquen els projectes i les activitats d’aprenentatge servei: participem a la trobada Joves pel Clima, organitzem una nova jornada de donació de sang, dinamitzem activitats per a la gent gran i presentem la nostra recerca a la Universitat Autònoma de Barcelona en els projectes MicroMón (4t d’ESO) i Multipliers (2n d’ESO).Tornem a col·laborar amb Nel·lo C i Plataforma per la Llengua per presentar “Jove x sempre”, un altre videoclip, aquest cop amb usuaris del Complex Gent Gran Sant Oleguer. A final de curs acomiadem la primera promoció de 4t d’ESO en un acte emotiu al Centre Cívic Sant Oleguer.

Famílies participen a l'exposició interactiva Sex is...

L’inici del curs 23-24 implica el creixement del centre amb la incorporació de la SIEI (Suport intensiu d’escolarització inclusiva) provinent de l’Institut Les Termes. S’incorporen al claustre una orientadora i una educadora d’educació especial. A més, per primer cop tenim una secretària amb una dedicació horària completa. Augmenta el nombre de professorat i de PAS total, de manera que s’estableix un equip de professionals de més de trenta persones. Continuem vinculats a projectes artístics amb l’Estruch, on fem una estada de BasketBeat. En el primer trimestre estrenem el projecte transversal “Sex is…” a segon cicle, en què, en motiu de La Marató, parlem de salut sexual i reproductiva. La clausura és una exposició interactiva oberta al barri.

Arxiu

Recull de premsa