Mesures per a l’ús del transport escolar

En el marc de la pandèmia Covid19, i seguint les normatives i recomanacions vigents, el Consell Comarcal de la Selva aplicarà les següents mesures al servei de transport escolar de cara a l’inici del proper curs 2020-21, que seran d’ús obligatori per a tot els alumnes usuaris del servei:

• Per tal de poder pujar a l’autobús serà necessari haver tramitat prèviament la inscripció al servei. Els alumnes que no s’hagin inscrit no podran fer ús del servei fins que tramitin aquesta inscripció
  • L’ús de la mascareta serà obligatori per a als alumnes d’educació primària i secundària i recomanable per als alumnes d’educació infantil.
  • Els infants i adolescents de primària i secundària hauran d’accedir a l’autobús amb la mascareta col•locada, exceptuant aquells per als quals l’ús de la mascareta està contraindicada.
  • Es podran utilitzar la totalitat dels seients. Quan el nivell d’ocupació ho permeti, es procurarà la màxima separació entre els usuaris. S’intentarà agrupar l’alumnat per grups estables.
  • L’alumne tindrà un mateix seient assignat que haurà de conservar i respectar durant tot el curs escolar. D’aquesta manera es tindran localitzats els possibles vincles entre alumnes
  • A les parades de bus escolar, quan es deixen i es recullen els infants i adolescents, és molt important que entre les unitats familiars es mantingui una distància física adequada i es portin posades les mascaretes. Cal evitar l’acumulació de famílies en un espai reduït.
  • En el transport escolar es garanteix una ventil•lació forçada de caràcter permanent que en garanteix la purificació de l’aire.