CHOICE

L’institut de Maçanet forma part del projecte CHOICE, que té l’objectiu de promoure i millorar l’educació STEM a les escoles dissenyant recursos educatius innovadors i oberts (OER) recollits en un MOOC que augmentarà les competències professionals dels professors equipant-los amb un enfocament STE (A) M d’ensenyament.

El projecte té una durada de 3 anys (01/01/2020 – 31/12/2022) i forma part del programa Erasmus + KA3 (European Forward Looking Cooperation Projects in the fields of Education and Training).

En proposar un enfocament educatiu basat en les TIC en la pràctica i un innovador camí de formació basat en STE (A) M, CHOICE haurà de complir:

1. Potenciar l’interès dels joves envers les carreres i matèries STEM, contribuint així a produir una força de treball capaç d’afrontar reptes socials complexos
  2. Implicar professors i estudiants en un procés d’aprenentatge transversal de disciplina transversal de fons per a la promoció de l’ús de pedagogies innovadores centrat en una interacció constructiva entre les assignatures STEM i els que no siguin STEM.
  3. Promoure la coordinació i la col·laboració entre les institucions d’educació, les empreses i les autoritats locals com a agents clau capaços de donar suport a la reforma dels currículums STEM a l’escola, convertint-los en multiplicadors que donen suport a l’elecció crítica dels estudiants.
  4. Donar suport a la cooperació transnacional i l’aprenentatge mutu entre i dins de les institucions d’educació promovent enfocaments innovadors STE (A) M a les carreres i l’educació STEM que tinguin un impacte sistèmic en els sistemes d’educació.

Els participants (entitats privades i escoles) del projecte són de 4 països de la Unió Europea (Itàlia, Grècia, Xipre i Espanya) i cada país té un centre educatiu de referència on es crearan i s’implementaran els recursos educatius que han d’ajudar a millorar les competències dels alumnes. Els principals resultats de CHOICE són fàcilment transferibles i de fàcil implementació en diferents contextos nacionals d’Europa. Més concretament inclouen:

• Estudi de l’estat de l’art, compendi de l’estudi de casos reflexiu, marc de reforma de currículums STEM i anàlisi comparativa de pilotatge
  • Directrius de treball “Educació no formal per promoure la coproducció de recursos educatius”, OERs i MOOC
  • Eina de bones pràctiques CHOICE @ SCHOOL, recomanacions polítiques.

PARTICIPANTS:

WEB DEL PROJECTE: https://www.euchoice.eu/