A l’Institut de Maçanet de la Selva vivim la ciència!
Per la Setmana de la Ciència, que comença la setmana vinent, un dels nostres alumnes de 1r d’ESO ha creat un cartell que ens anima a observar, preguntar i descobrir.
Creativitat i ciència van agafats de la mà! ![]()
![]()
La setmana del 10 al 14 de novembre, celebrarem de nou la Setmana de la Ciència a l’Institut de Maçanet de la Selva!
Aquesta setmana la ciència s’impregna al nostre centre que ens faran mirar el món amb uns altres ulls. Una oportunitat per descobrir, preguntar i sorprendre’ns amb tot el que la ciència ens pot explicar.
I què proposem fer?
La 34a edició de La Marató de 3Cat, que serà diumenge 14 de desembre, es dedicarà a la divulgació i l’impuls de la recerca en càncer, una de les principals causes de mort a Catalunya i a tot el món. Hi haurà xerrades sobre aquesta malaltia a tots l’alumnat del centre.
S’han programat uns tallers pràctics a l’alumnat de 1r, 2n i 3r per posar-nos a la pell dels científics, amb petits experiments al laboratori que estarà impulsat per els propis alumnes del centre.
L’alumnat de 1r elaborarà un mural del Sistema Solar on amb els seus colors, grandàries plasmarà curiositats sorprenents de l’univers. Cada mirada al mural és una oportunitat per despertar la curiositat científica i imaginar-nos viatjant pel cosmos.
Per conèixer la ciència en acció i moltes altres propostes per despertar la curiositat, s’han programat sortides per explorar la natura i aprendre directament del terreny!
Els nostres alumnes posaran a prova el seu enginy a un concurs que promou el raonament lògic, la creativitat i la resolució de problemes a través d’activitats divertides i interactives.
Es realizarà una sortida geològica, on els alumnes podran observar roques, identificar fòssils i entendre els processos que modelen el paisatge que ens envolta. Una oportunitat única per aplicar el que aprenem a classe mentre descobrim curiositats del nostre entorn proper.
Amb ulls de científic, cada roca té una història que explica on cada formació geològica és un capítol de la història de la Terra.
És una setmana per observar, preguntar i gaudir aprenent, per entendre que la ciència no és només una matèria, sinó una manera de mirar el món.
Viu la curiositat, viu la ciència! ![]()
![]()
#aprenemjunts #juntsfemciències #insmaçanet






Comentaris recents