Sortida a la Fortalesa dels Vilars

El passat 24 d’abril, l’alumnat de 1r d’ESO va visitar la Fortalesa dels Vilars d’Arbeca, un jaciment excepcional que destaca pel seu avançat sistema defensiu, compost per una muralla ovalada, torres i un fossat exterior, elements molt poc  habituals en altres assentaments d’aquella època.

Gràcies al seu excel·lent estat de conservació, s’ha pogut documentar detalladament la jerarquia social i la vida quotidiana dels seus habitants. Aquest conjunt arqueològic és una peça clau per comprendre la transició cap a la cultura ibèrica consolidada i la seva robusta fortificació indica que exercia una funció estratègica de control del territori.

En definitiva, l’alumnat va poder gaudir d’un dels millors exemples d’arquitectura defensiva ibèrica de tota la península.