SORTIDA A HORTA DE SANT JOAN. 3r ESO.

El passat 24 de maig alumnes de 3r d’ESO van realitzar una sortida al Parc Natural dels Ports, per tal de practicar i gaudir d’un dia amb bicicleta a la natura per una de les vies verdes més boniques de Catalunya, la Via Verda del Baix Ebre, la qual recorre l’antiga línia de tren que anava d’Alcañiz a Tortosa operativa fins al 1973. Ara sense les vies del tren és una pista semi-asfaltada que té un traçat majoritàriament recte i en baixada quan es va direcció Tortosa, la qual cosa fa que no presenti cap dificultat.

L’activitat comença a l’antiga Estació d’Horta de Sant Joan, a la Terra Alta, on ens espera l’empresa contractada amb totes les bicicletes preparades. Abans de començar se’ns dona algunes normes i consells per gaudir al màxim de la ruta i no patir cap accident, així i tot, alguna caiguda van patir però sense massa conseqüències. Un cop tots damunt la bicicleta i amb el casc posat iniciem la pedalada seguint el camí fins a l’estació de Xerta, travessarem fins a 5 viaductes, 20 túnels i les antigues estacions abandonades i ara algunes rehabilitades en bars i restaurants com la de Bot, Prat de Comte, Pinell de Brai i Benifallet. A mig camí, vàrem fer una parada al Santuari de la Fontcalda per descansar, banyar-se al riu els més atrevits, ja que l’aigua era freda i dinar. A partir d’aquí va començar a plovisquejar cada cop més intensament fins a arribar a Xerta on després de pujar a l’autobús va caure un fort xàfec.