ROBÒTICA 1r BATXILLERAT

No, no hem guanyat cap premi. Ni tan sols ens hem presentat a un concurs de programació ni res per l’estil…només us volem presentar els nostres dos “robotets” bessons.

Aquest curs 2022-23 hem iniciat per primera vegada l’Optativa de Primer de Batxillerat: Robòtica, introduïda de la mà de la nova normativa. Els alumnes d’aquesta optativa us presenten els models dissenyats en 3D i muntats posteriorment, però el més interessant potser ha estat la programació dels robots.

Hem utilitzat llibreries gràfiques a l’entorn Python, útil en aplicacions com aprenentatge automàtic o intel·ligència artificial… paraules que semblen llunyanes i difícils d’associar a la nostra vida quotidiana… però estan més a prop del que sembla. Així, a Robòtica ens hem acostat una mica més al futur testejant Python, o almenys ho hem intentat.

Per cert, millor imatges que paraules i millor vídeo que imatges, no us perdeu el vídeo, potser us fa riure. Es podria dir que els alumnes programadors posen en marxa la «robòtica col·laborativa» per primer cop al nostre Institut. Utilitza la teva App per escanejar el QR i mira el vídeo. Què la robòtica us acompanyi!